Založ si blog

Veselé hodnotenie podľa Spišiaka

       Podľa zverejnenia prvých výsledkov hodnotenia polície len 28% policajtov pracuje uspokojivo. Informácia síce alarmujúca, ale zlé jazyky tvrdia, že percento zodpovedá počtu policajtov, ktorí absolvovali policajnú akadémiu, či právnickú fakultu a  dlhoroční odborníci dokonca  zdieľajú názor, že výsledky hodnotenia sú reálnym obrazom stavu polície.

        Výsledky hodnotenia sú podľa Spišiaka odrazom dlhodobého vývoja a riadenia polície. Snažila som sa pochopiť z tohto vyjadrenia, čo mal pán Spišiak na mysli – či uvažoval nad dlhodobým trendom zbavovania sa kvalitných profesionálov, nad zavedením skráteného vyšetrovania, ktoré v konečnom dôsledku prinieslo iba predĺženie konania o niekoľko mesiacov, znefunkčnenie kriminálnej polície zbavením väčšiny kompetencií, či nebodaj prišiel na to, že reforma polície z roku 2003 bola začiatkom nielen dehonestácie postavenia policajtov, ale aj vážneho znehodnotenia postavenia policajného zboru v spoločnosti.

Nech mal pán Spišiak na mysli čokoľvek,  pravdou je,  že situácia vo väčšine útvarov policajného zboru je katastrofálna a najväčším problémom polície je neadekvátne vzdelanie policajtov a korupcia.  

V tejto súvislosti nedá mi nespomenúť dve  veselé   skúsenosti s políciou.

V roku 2008 som podala na odbore boja proti korupcii trestné oznámenie. Vyšetrovateľ mal zistiť,  koľko trestných konaní bolo vo veci jedného trestného skutku vedených voči mne . Jediný údaj, ktorý postačoval na začatie trestného stíhania prokurátorom a sudcom. Osemnásť tisíc policajtov ak naklepe do počítača moje meno s rodným číslom, zistí, že som bola trestne stíhaná ako obvinená v dvoch trestných konaniach, v tej istej trestnej veci – táto skutočnosť zakladá dôvod na trestné stíhanie prokurátorov a sudcov,  je preto nepochopiteľné,  že vyšetrovateľ  – poľnohospodár Ing. Kuna túto takmer banalitu nezistil.  Stačilo tak málo …. otvoriť počítač …

V roku 2011 som na základe trestného oznámenia z roku 2008, bola obvinená pre trestný čin ohovárania. Ako redaktorka TV Markíza mala som v relácii Paľba uviesť v súvislosti s trestným konaním vedeným od roku 2000, nepravdivé informácie o stave konania. Uviedla som, že prvé konanie bolo právoplatne ukončené. Nebola som redaktorkou TV. Markíza, to iba po niekoľkých neúspešných pokusoch obviniť ma v mieste trvalého bydliska našli  vyšetrovateľa, ochotného vzniesť obvinenie v Bratislave . Aby vyšetrovateľ  JUDr. …. zistil, že som hovorila pravdu, bolo potrebné iba otvoriť register páchateľov trestnej činnosti …. 

Je vôbec možné, aby dvaja vyšetrovatelia   jeden z úradu kriminálnej polície a druhý z odboru boja proti korupcii, boli takí hlupáci? …  prvý sa zahral na debila na pokyn nadriadeného  riaditeľa Ing. Pribulu, ktorý  dostal pokyn  od generála  Mgr. Gašpara …. druhý ….  

       Prípadov, podobných dvom popísaným sú stovky, situácia v polícii je katastrofálna, policajti odchádzajú nielen z obavy o stratu výhod, ale aj z dôvodu vážnych zásahov do kompetencií … …  a ak sa pán Spišiak naozaj rozhodne pomáhať a chrániť občanov,  ako prvé odbúra  nezmyselné nariadenie,  ktoré hovorí, že policajt musí splniť za každých okolností  pokyn nadriadeného …. upraví štatistiky trestnej činnosti policajtov.

Akokoľvek zle je nastavený  systém hodnotenia  a odmeňovania policajtov,  minimálne rozpútal diskusiu o ich  výkonnosti.

Policajné zadržanie Teleki – JUDr. Kovarčík ma priviazal putom o radiátor na chodbe

17.09.2013

Moment na ktorý sa nezabúda … Keď ma predviedla pred vyšetrovateľa eskorta, ktorá zabezpečovala prevoz z PZ Nitra do Bratislavy, vyšetrovateľ JUDr. Ján Kovarčík ma priviazal putom o radiátor na chodbe kriminálky. Z jeho kancelárie vybehlo neskutočne krásne ,snáď štvorročné , päťročné dievčavko .. otočilo sa za Kovarčíkom a zakričalo : rýchlo zavri tú tetu a poď [...]

Perly ducha JUDr. Kovarčíka, alebo prečo som musela podstúpiť psychiatrické vyšetrenie znalcom z odboru psychiatrie. . .

17.09.2013

Znalecký posudok súdnej znalkyne má predsa podporiť výsledky dokazovania JUDr. Kovarčíka, že v podstate som si vyfabulovala predstavu, že na mojej osobe došlo k porušeniu procesnoprávnej zásady ne bis im idem, a že som bola dvakrát postihnutá za ten istý skutok. Že v právnom štáte nie je možné spochybniť jedenásťročné trestné stíhanie? V právnom [...]

Markíza žalovaná, Pasiar podozrivý, Teleki obvinená, . . . . opäť za básničku . . .

15.07.2013

…. Markíza a básnička …. .. V roku 2008 TV Markíza pripravila tri reportáže s názvom „ básnička „, v ktorých poukázali na problém dvoch trestných konaní vedených v jednej trestnej veci a súdne konanie pre paragraf vypustený z trestného zákona v roku 2003 . Po odvysielaní reportáži JUDr. Loduhová podala žalobu na ochranu osobnosti [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 135800x
Priemerná čítanosť článkov: 5658x

Autor blogu

Kategórie