Založ si blog

Spravodlivosť Slovenská – Žitňanská, Harabin a Trnka

    V roku 2007 po vzletných vyjadreniach pána Harabina pre médiá, rozčúlená som mu zaslala mail, v ktorom som mu rozpísala dlhoročnú rozprávku o dvoch trestných konaniach v jednej trestnej veci. O niekoľko dní dostala som do schránky mail z ministerstva spravodlivosti. Vtedajší minister Harabin mi oznámil, že keďže konanie sudcov a prokurátorov opísané v maily, vykazuje známky závažnej trestnej činnosti, vyhodnotil mail ako podnet a odstúpil na úrad špeciálnej prokuratúry.

       Prečo spomínam Harabina? V kauze, o ktorej hovorím rozhodovala takmer dvadsiatka sudcov a prokurátorov a jediný Harabin s povesťou mafiána postupoval presne tak, ako mu ukladal zákon.

Vážená pani ministerka,

s otvorenými ústami som sledovala Vašu rýchlu reakciu k  zverejnenému videu s  prokurátormi, Vaše vyjadrenie k tlačovke Šufliarskeho, či plamenné vyjadrenia k morálke sudcov a prokurátorov. Predpokladala som, že Vám záleží na dodržiavaní základných ľudských práv občana minimálne tak, ako na slušnom správaní sa prokurátorov na súkromných večierkoch a s dôverou som očakávala, že podobne  promtne bude  vybavená moja žiadosť súvisiaca s trestným konaním vedenom jedenásty rok v právoplatne ukončenej veci, pre paragraf niekoľko rokov zrušený.

       Neočakávala som, že zvoláte tlačovku pretože viem, že nie je príjemné rozprávať o porušovaní základných ľudských práv občanov justíciou, vysvetľovať prečo najabsurdnejšie rozhodnutie v kauze vydala manželka novozvoleného GP SR – JUDr. Čentéšová, a vôbec si neviem predstaviť ako sa dá vysvetliť, že sudcovia a prokurátori neovládajú základy trestného práva… ani prečo sa porušuje v rámci konaní Európsky dohovor pre ľudské práva, keď Slovenská republika sa zaviazala v predstupových rokovaniach pri vstupe SR do Európskej únie k jeho dodržiavaniu.                   

      Chápem pani ministerka, neponúkla som lacný, kompromitujúci materiál voči kritikom reformy prokuratúry, nad ktorým je možné polemizovať o ich morálke, či uvažovať nad disciplinárnym konaním. Moja sťažnosť hovorila o závažnej trestnej činnosti sudcov a prokurátorov, ktorých konanie nebolo možné nazvať disciplinárne previnenie, avšak úrad dohľadu nad súdnictvom ich konanie nazval „nezávislosťou“.

Pani ministerka, ak sa dokážete postaviť pred novinárov a zodpovedať na štyri všeobecné otázky, možno občan uverí, že Vaše reformné kroky vedú naozaj k zefektívneniu justície a zabezpečeniu vymožiteľnosti práva:

1.Koľko trestných konaní môže byť vedených voči občanovi v jednej trestnej veci?

2.Je možné v právoplatne ukončenej veci viesť pod zmenenou spisovou značkou nové konanie?

3.Je možné súdiť občana pre paragraf, ktorý pred niekoľkými rokmi stratil účinnosť?

4.Ako sa nazýva konanie sudcov a prokurátorov, ktorí dlhodobo vedú konanie v právoplatne ukončenej veci pre paragraf zrušený?

       Snažila som sa uveriť Vašej reforme, veľmi rýchlo som pochopila, že hodnotenie sudcov, či zverejňovanie uznesení na internete je iba chabým nástrojom na umravnenie oponentov. Harabin, Trnka, ani Tichý možno nie sú svätci ani morálne autority, nemajú možno dokonale uhladený slovník, ale ak raz podpíšu rozhodnutie, ich právny názor zvyčajne je v súlade so zákonom.

Policajné zadržanie Teleki – JUDr. Kovarčík ma priviazal putom o radiátor na chodbe

17.09.2013

Moment na ktorý sa nezabúda … Keď ma predviedla pred vyšetrovateľa eskorta, ktorá zabezpečovala prevoz z PZ Nitra do Bratislavy, vyšetrovateľ JUDr. Ján Kovarčík ma priviazal putom o radiátor na chodbe kriminálky. Z jeho kancelárie vybehlo neskutočne krásne ,snáď štvorročné , päťročné dievčavko .. otočilo sa za Kovarčíkom a zakričalo : rýchlo zavri tú tetu a poď [...]

Perly ducha JUDr. Kovarčíka, alebo prečo som musela podstúpiť psychiatrické vyšetrenie znalcom z odboru psychiatrie. . .

17.09.2013

Znalecký posudok súdnej znalkyne má predsa podporiť výsledky dokazovania JUDr. Kovarčíka, že v podstate som si vyfabulovala predstavu, že na mojej osobe došlo k porušeniu procesnoprávnej zásady ne bis im idem, a že som bola dvakrát postihnutá za ten istý skutok. Že v právnom štáte nie je možné spochybniť jedenásťročné trestné stíhanie? V právnom [...]

Markíza žalovaná, Pasiar podozrivý, Teleki obvinená, . . . . opäť za básničku . . .

15.07.2013

…. Markíza a básnička …. .. V roku 2008 TV Markíza pripravila tri reportáže s názvom „ básnička „, v ktorých poukázali na problém dvoch trestných konaní vedených v jednej trestnej veci a súdne konanie pre paragraf vypustený z trestného zákona v roku 2003 . Po odvysielaní reportáži JUDr. Loduhová podala žalobu na ochranu osobnosti [...]

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 08:40

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 135410x
Priemerná čítanosť článkov: 5642x

Autor blogu

Kategórie